Nepohyblivé obrázky

Filmový plakát prodává film - stejně tak jako trailer. A pokud je práce více než dobře udělaná, pak se dokonce stává, že takový vyjímečně dobře udělaný plakát získá kultovní status málem ještě před premiérou samotného filmu. Že se stane rozpoznávacím znamením snímku, které ani nemusíte vidět tak, že na něj koukáte ale už znáte jeho siluetu. Znáte jeho kouzlo. A u dobrého traileru platí dokonce to, že je někdy lepší než samotný film.

 

Toto je malé pozastavení nad mnohými plakáty, které se opravdu povedly. Není to výběr z toho všeho, co je uctíváno až za hrob kritikou a umělci. Je to samosebou výběr můj a tedy trochu jiný. Především nejen že se tu ukáží plakáty jasně známé, až ikonické. Chtěl jsem dát do tohoto článku především věci, co od doby co jsem je viděl, mi nezmizely tak docela z hlavy. Ať už jsou to mistrovská díla v jednoduchosti nebo jsou složitá. Mám rád, když nejsou jen koláží záběrů z filmu ale je tam nějaký geniální nápad. Když je to nejen slušná pozvánka na dobrou podívanou ale když Vás zaujme ona sama. Když Vás umělecké dílo pozve svou genialitou na něco, na co se pak už z prosté logiky těšíte.

Kapitolou zcela pro sebe pak je český - československý plakát. Tomu bych mohl věnovat samostatný prostor někdy příště - pokud bude zájem. Více o filmu a nejen o něm ( fotky, filmy, hudba ... ) pak zde.

Začněme plakátem, kvůli kterému jsem vůbec poprvé pomyslel na to, věnovat filmovému plakátu článek. V tomto případě je slovo zaujal opravdu jen malým odvarem.

Autor: Radek Martinek | čtvrtek 24.3.2011 11:35 | karma článku: 7,76 | přečteno: 772x
  • Další články autora

Radek Martinek

Norské putování v roce 2012

18.9.2012 v 12:30 | Karma: 35,21

Radek Martinek

Letecké dovádění CIAF 2012

13.9.2012 v 17:00 | Karma: 13,21